TROLLE LJUNGBY FÖRSKOLA

I dagsläget finns det två avdelningar, Trollet och Jätten och på dessa går just nu 23 barn. Maten på Trolle Förskola tillagas på Restaurang Kvarnen i Kristianstad.

Två gånger varje år, förlagt på helgen, är det fixardag på Trolle Ljungby Förskola. Familjerna träffas under några förmiddagstimmar och gör en gemensam insats i förskolans ute och/eller innemiljö. En trevlig dag där vi får mycket gjort, samtidigt som vårdhandshavare träffas och umgås med varandra.
Förskolan bjuder också in till trivselkvällar, föräldramöten, luciatåg och så vidare – allt för att öka kontakt och samarbete med vårdnadshavarna.

Vi använder oss av skolplattformen Infomentor där vårdnadshavare kan lägga in barnets schema och göra frånvaroanmälningar. Personalen lägger löpande ut information om verksamheten och om barnens dagar på förskolan
Vi följer kommunens barnomsorgstaxa.

Är ni intresserad av en plats på någon av våra förskolor, vill veta mer om oss eller komma och hälsa på? Ta kontakt med vår rektor för mer information, asa.bostrom@trolleskola.nu eller ring 044-55146

Vill ni göra en ansökan?

Kontaktuppgifter

Trolle Ljungby Förskola