Trolle Ljungby skola och fritids

På skolan går det läsåret 24/25 79 elever fördelade på klass F-6
Trolle Ljungby skola har även ett fritidshem där en stor del av eleverna är före och/eller efter skolan. Fritids öppnar 6:15 och stänger för tillfället 17:30.
Under loven samarbetar fritids med våra förskolor.

Vi använder oss av skolplattformen InfoMentor där både elever, vårdnadshavare och personal har ett konto och all löpande information kommuniceras här.

På morgonen åker skolans elever med de kommunala skolbussarna till skolan,
se busstider och kontaktuppgifter till kommunens bussar, www.kristianstad.se Hemfärden sker antingen med kommunens bussar eller med föreningens egna bussar. Skolbuss erbjuds till de barn som bor i vårt närområde.

Vår rektor heter Jessika Müller och nås på jessika.Muller@trolleskola.nu Busschaufför och vaktmästare på skolan och förskolorna är Johan Boström. Skolans mat tillagas på Restaurang Kvarnen och matansvariga på skolan är
Pia Westerdahl och Mikael Andersson.

Vill ni göra en anmälan om plats till skolan?

Trolle Ljungby Skola & Fritids

Elmqvists väg 20